I bara mässingen

13Jul10

Jaha, då var det gjort. Nu har man varit och pratat på Mässingshornet, igen. Jag måste säga att jag är nöjd. Även om publiken var lite onödigt tyst och reserverad så tycker jag det gick bra. Det är nånting i mig som har lossnat. Jag pratar med publiken och står inte tyst och stirrar längre. Det är som om jag är en ny människa på scen. Jag har fortfarande inte bestämt om det är bra eller dåligt. Det får tiden utvisa.

Förutom jag så var det en hel drös med komiker som uppträdde. Elin ”konfade” med den äran och lade grunden för denna kväll i värmens tecken. Efter henne… skit. Jag kommer faktiskt inte ihåg alla, så, ingen nämnd alla glömda. Tror nån hette nåt på C.

Just det ja, Marcus var där och provade nya grejer. Väldigt bra. En konstig grej är att serietecknaren Martin Kellerman direkt var framme och stal ett skämt från honom. Redan i dag kan man läsa Kellermans version av en Marcusrutin om flytt. Nästan spooky snabbt. Men Marcus var bättre, thats just a fuckin fact.

Ikväll blir det, håll i hatten nu, Varberg! Ja, det är lite konstigt, det tycker nog jag också, men det är dit hyrbilen rullar. Det blir en lite märklig kväll där tre överviktiga män värmer scen åt en, kanske inte, helt oviktig.
Jag, Martin Kranz och Erik ”Big Boss” Bören öppnar åt Anders Celin. Med andra ord, mycke kuk på scen. Fanns det inte nån tjej i närområdet? Ska fråga arrangören när jag kommer dit. Jag vet inte var i Varberg, och inte heller hur dags, så den infon får ni leta efter på annat håll, om ni nu vill dit.



3 Responses to “I bara mässingen”

  1. Vafan! Kellerman. Vad snodde han? Hoppas det inte var ett av de bättre skämten.

    Jag gillar din nya stil på scen. Mycket bättre. Du har inte förlorat något. Bara vunnit.

    • Tja, du får läsa dagens sydsvenskan. En tjejkompis till Rocky frågar vad han ska göra i helgen och när han svarar att han inte har planer så ber hon han hjälpa henne med en flytt. Samma spaning som du om att man frågar först om nån är ledig sen ber man dom hjälpa till… han blir också sur.

  2. Jaha. Då är det ju ingen fara på taket. Den spaningen i sig är väl knappast så originell.


Lämna en kommentar